Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
7. november
― Umetnica Gaia Radić s svojo potopitveno videoinstalacijo Kora odpira novo poglavje v prepletu virtualnih svetov, ki delujejo kot zaznavne pripovedi ter hkrati preoblikujejo prostore, katere naseljujejo, v avtopoietične sisteme svetovljenja. V Kori prostor negibno čaka na obiskovalca. Ko se ta pojavi, znotraj prostrane virtualnosti vznikne razcepljeno gledišče. Skozi dve nasprotni odprtini se začne razgrinjati geološki teren, za katerega se zdi, da ni zavezan nobeni specifični lokaciji. Svet, sestavljen iz medsebojno povezanih lagun, izgleda preplavljen z eterično prvobitno tekočino, ki prostor ohranja v stanju nenehnega spreminjanja. Neprekinjeni tok obiskovalčevo oko vodi pot zgubani topologiji, ta pa se obenem tudi počasi vije skozi gledalca. V tem srečanju zaznavni organi gledalca postanejo kanali, skozi katere prostor reflektira samega sebe. Kora oblikuje svojega materialnega gostitelja in obenem ta oblikuje njo, pri čemer instalacija svoj generativni potencial uresniči, ko se fizična in virtualna razsežnost srečata skozi gledalčevo zaznavo. Heterotopični prostor deluje kot sito, kjer se en svet odseva in lomi v drugega, kar poraja samonanašalno resničnost, ki se neprestano oblikuje znova. Kajti takoj ko se samooblikovanje prične, nastopi razpršitev. Ko gledalec odide, se pokrajina umiri, Kora pa se povrne v stanje mirovanja do prihoda novega telesa. Maja Burja kuratorka With her immersive video installation Chora, artist Gaia Radić introduces a new chapter in the body of virtual worlds that perform as perceptual narratives and transform the spaces they inhabit into autopoietic worlding systems. In Chora, the space waits in stillness for a visitor. Upon their arrival, a split point of view emerges within the expansive virtuality. Through two opposing apertures, a geological terrain, seemingly unbound by any specific site, begins to unfold. The world, comprised of interconnected lagoons, appears to overflow with an ethereal primordial liquid, keeping the space in